kau penyeri hidupkuu *cewahh


Tumblr_lyy6ymkumj1r7b6zco1_500_large

assalamualaikum semuaaa :)
dah bangun ke belum ?
sekarang dah pukul 9.15 am
harini cuti taipusam .wahh harini nak bergaya dengan baju liplap lah
boleh tera tu ?HAHA
ehh apsal ada pic kucing ?apsal kau penyeri hidupku ?
haaa jengjengjeng

hariini nak post pasal kucing kesayanganku muahmuah .
mari kita intro pasal aku dengan kcing sikit
ehem ehem haritu eh duludulu aku memang tak suka kucing .
dannn aku sgt gelikan kucingg .
buluuu dia tuu suka keluaq keluaq .
tahi kucing busuk pada tahi orang *melebih dah ni
haha dia suka gigit .suka cakar orang dgn kukunya yang panjang pada orang ,
seriusly membuatkan aku benci ,geli dan takut dengan makhluk Allah paling kuku panjang .
hahha but nowwww im not .malah makin sayang .perasaan aku bila ngan kucing macam dengan boyfriend .boleh manja manja .boleh main kejar kejar .oh tyypoo -.- dengan adik ataupun anak pon boleh /hehe
dari blog lama aku dulu memang aku sukakan kucing .aku mula search mudah.my okayyy .terangkan sikit mudah.my .
punyala nak cari kucing .act mahal la jugak habis murah ratus2 tapi tu semua kucing biasa act .
haha tapi tak lama pon aku search ada lam one week camtu then mama aku pon macam bising2 sebab dia memang  tak suka kucing .sofa aku mcm baldu2 eh apa jenis kain dia tah .yg style habuk or bulu melekat paling senang dah kaler hitam .memang dia tak setuju kiteorang bela .
hah kiteorang ?alaaa aku dengan ayah aku lahh .ayah mmg support aku bela kucing .
hehe kira ada gang lah ni .hehe
okay then ada lah dalam bulan 12 last year .aku tertengok farah amalina .
kawan aku dia ada baby .cupp bukan baby orang .baby meoww okayy .hehe
then aku poon tya tya dia kata boleh ja nak amik belaaa .

then datang lah seekor baby meoww .i named her gegirl :)
gegirl ni cute sgt sgt .dia nampak gemuk .and bulu dia kembang setaman kay 
aku syg dia sgt sgt :))
tapi sayanggnyaa aku dengan dia tak lama .
dia sakit dia tak sihat rasanya .tak sempat pon bawak pergi klinik .
dia dok dengan aku dalam seminggu ke tak cukup 7hari entah .
tapi memang masa malam farah hantaq gegirl kat aku dia asyik tidoqq ja memanjang .
and memang farah ckp dia kurang active .
ayah aku ckp dia dah lain mcam ni .
kalau kurang aktif tadak lah sampai tanak makan .makan pon aku suap .
berak sekali pon tak pernah dekat rumah aku ni .memang first2 tu tak merasa pon yang bau bau busuk tahi gegirl ni .seriously masa aku balik kg .aku kol ayah tya gegirl macam mana tapi ayah ckp dia macam dah koma .serious kat kg tu aku mcm nak sgt cepat cepat balik .ahhhh rindu gegirl time tu aku dah rasa gegirl dah tak lama kat dunia ni .weh ni baru gegirl mati .kalau org yang aku syg sygi selama ni meninggal ?ahaa
dah dah jgn nak emotional sgt .back to the topic.
masa aku balik umah .aku tgok dia sleep jaa .serious comel okayy .tapi gegirl dah tak larat .
malam tuu farah dtg bawak comot .comot ni la mommy gegirl .
dah bawak tu maybe comot ni terkejut takut orang nak hantaq comot kat rumah aku .
dia laqi laqi smpai nek atas bumbung .time tu dh lewat pukul 9 something lah .
then farah cakap takpa tlg tgok2kan dia .esok2 dia mai amk lain .
ahhh dalam 45 mnit atau sejam lepastu .
GEGIRL DAH TAKDAK LAM DUNIA NI .
so sad malaysia :(
dia kerasss .angkat dia pon tgn kaki dia still dalam keadaan dia baring,sleep .
sedihhh aufa menangis kayy .ni first time bela kucing tapi tak lama lepas tu gegirl tinggal aku .
hmm time tanam tuu ayah aku yang cangkul tanah semua .
aku yang masukkan gegirl dalam tanh aka kubur gegirl .hmm babai gegirl .sambil lap air mata .
adik aku pulak dok sakat sakat aku nangiskan kucing la apa la .
hoi hang tak rasa perasaan sayang terhadap gegirl even dia macam tak berapa aktif tak bunyi suara sgt . :((
sedihhhh . nak tgok gegirl tak ?

 ni sebelum aku balik kampung .gegirl still sleep .berat nak tinggal gegirl .
pesan ayah take care gegirl kay ?

time ni dia dah nazak .angkat dia kat bawah pon tak jalan .
malah dia continue sleep .hmm gegirl imissyouu :((

continue pasal comot aka mommy gegirl .
ahhh dia sanga sangat manjaa okay .tetiba rindu comot .uhuu .
comot ni mula mula dia asyik duduk atas bumbung berani okay comot ni .selalu aufa panggil panggi dia nak suruh dia turun siann diaa dok sorang sorang .
aku nak main dengan dia .tapi kiteirang ada letak makanan kat dia sebelah rumah .tapi selalu habis .and i know mesti comot yang datang makan .hehe pandai noh lepas makan dok atas bumbung balik .
ahhh lama lama dia okay dengan aku .so happy ada teman even masih ingat ingatkan gegirl .
dia manjaa sgt si comot ni .suka sngt nak main dengan org .aku suka garu garu kat leher and atas kepala dia main hidung dia .hehe garu ka eh ?ah hentam ja .
makan pon kuat okayy .dia pon gemuk bila farah dantang amik dia haritu .and comot i will miss you .
nanti bila bila aufa dtg melwat comot kayy ?
nak tgok comot pulakk ?


taraaaaaa .kaler dia lain pada yang lain kann ?
hehehhe rindu comot .atototo .
nampak garang act dia manja kalau dia kenal dia dah mula suka .or what .
haha

then muncul lah baby meow seekor lagi .dia pon comel .tapi dia jantan k .
nama diaaa boboy :)
samaa tak ngan gegirl .hehhe
tak boleh cerita panjang .sebab atas atas ni dah berjela macam karangan .ehem budak sas .
hahah tak actually aku memang suka karang2 mcm ni .sbb tu kalau org type sikit .tak kira la msg ka apa .
memang aku nak bengan jugak ah .
alah lari dari topic .
k cntinue .
err diaa suka berakkk .suka sgt sgt .then kalau org lalu depan sgkar dia dia akan meow2 kononnya merayu suruh bukak pintu sangkar dia .atoto kau ni buat aku kesian dengan kau .
makan ehh ?tak la bnyak sgt boleh la tahan .tpi dgn dia ni ada hari ja aku nak main main ngan dia .dia suka main kejar2 ngan aku .terlompat lompat .
dia ni ada darah kangaroo rasanya .suka sgt lompat .pakai 2 kaki pon moleh okay .
dia sangat sangat hebad .maklumlak jantina dia jantan so buas la jugak .ha tudiaa nak aktif sgtt .
tapi ayah la banyak main ngan dia .aku tak berapa berani sgt dia suka sgt cakkar /tau la ada kuku panjang pada aku .berlaga .act dia pon manjaa .bab bab bersih sangakar suma ayah aku serah kat aku hamoihh .
suka ceqamok2 pasir .habis la aku kena bersih sapu .tapi takpa .aku sukaa rasa la jugak kasih syg aku terhadap boboi .hehe
kelmarin pon aku nak kemas bersih dia punya sangkat .err
dia main main dengan aku aku tgah sapu boleh pulak dok ata penyapu seklai aku heret dia dgn oenyapu mau terlompat lompat dia .comel kay boboy .suka sgt lompat .aku ni ha buat tergelak kan kau bahak2 kayy .
hahhaha kdg kdg mama pnggil dia boboy bodoh .aku marah jugak lah .
tapi bila tgokk gelagat dia mcm bodoh jugakk dia suka lari memacakk .kalau aku lari .haha
tapi bodoh dia lawak dia aku syg boboy sgt sgt .
nak tgok boboy ?



boboy naughty :)

semua yang aku tuis ni adalah hiburan semata mata tak ada kena mengena yang hidup atau mati .the moral is sayangilah makhluk Allah paling nakal ini .kerana mereka jugak perlukan kasih sayang yang secukupnya .bukan unutuk lempaq depa tepi jalan kena langgar atau tinggai kat market .err tak perlu koy .okay thanks for reading karang baby meooww aku .hehe :) much love .aufa .

0 comments: